ҚАЗАҚСТАННЫҢ ЯДРОЛЫҚ САЛАДАҒЫ ҚЫЗМЕТІН РЕТТЕУ ЖҮЙЕСІ СЫРТҚЫ САЯСИ АКТИВ СИЯҚТЫ
https://doi.org/10.52676/1729-7885-2021-3-21-28
Аңдатпа
Қазақстанның таратпау саласындағы бастамалары жаһандық деңгейде мойындалды. Қазақстан барлық дерлік негізгі ядролық шарттардың қатысушысы, Орталық Азиядағы ядролық қарудан азат аймақ құрудағы негізгі қозғаушы күш болып табылады, Ядролық қарудан азат әлем құру туралы жалпыға ортақ декларацияға бастамашылық жасады, атом электр станциялары үшін отын жеткізуде іркіліс болған жағдайда бейбіт мақсаттарда пайдалану үшін Өскеменде МАГАТЭ аясында төмен байытылған уран банкін құрды.
Қазақстанның таратпау саласындағы сыртқы саяси іс-қимылдары жақсы белгілі және халықаралық деңгейде бағаланғанымен, ядролық секторды басқарудағы қазақстандық тәжірибенің берілуі азырақ белгілі актив болып табылады. Мысалы, Халықаралық ғылыми-техникалық орталық жүзеге асыратын ЕО жобасы шеңберінде Атом энергиясы саласындағы қадағалау және бақылау комитеті және Қазатомөнеркәсіп компаниясы уранды өндіру мен тасымалдау саласында Оңтүстік Африка даму қоғамдастығымен тәжірибе алмасты. Аталған мысал Қазақстанның даму саласындағы халықаралық ынтымақтастыққа одан әрі үлес қосуы үшін осы тақырыптың үлкен әлеуетін көрсетеді.
Автор туралы
К. С. ВеличковҚазақстан
Әдебиет тізімі
1. W. Carlsnaes, “Actors, Structures, and Foreign Policy Analysis”, [in:] Foreign Policy: Theories, Actors, Cases, eds. S. Smith, A. Hadfield, and T. Dunne, Oxford University Press, 2012, p. 127.
2. E. Brighi, C. Hill, “Implementation and Behaviour”, [in:] Foreign Policy: Theories, Actors, Cases, eds. S. Smith, A. Hadfield, and T. Dunne, Oxford University Press, 2012.
3. Waltz, Kenneth, Theory of International Politics, First Edition. Boston: Addison-Wesley, 1979
4. Wendt, Alexander, Social Theory of International Politics, First Edition, Cambridge: Cambridge University Press, 1999, 235–237.
5. http://www.sadcproject.istc.int
6. Wright Thomas J., All Measures Short of War: The Contest for the Twenty-First Century and the Future of American Power (2017) Yale University Press; p XIII.
7. http://adilet.zan.kz/eng/docs/Z1600000442
8. http://adilet.zan.kz/eng/docs/Z980000219
9. http://adilet.zan.kz/eng/docs/Z1400000202
10. http://adilet.zan.kz/eng/docs/K070000212
11. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015005
12. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015007
13. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015006
14. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1500010671
15. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1900018920
16. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1500011204
17. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013537
18. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013456
19. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013468
20. http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013466
21. Anthony Burk, Uranium (2017), Polity Press; p.145
22. Policy address to the Security Council by the President of the Republic of Kazakhstan, Nursultan Nazarbayev, entitled “Kazakhstan’s concept and vision for sustaining global partnerships for a secure, just and prosperous world” on the occasion of the start of Kazakhstan’s nonpermanent membership of the Security Council for 2017– 2018, S/2017/19.
23. A/RES/71/67 Nuclear disarmament verification. The GGE consisted of representatives from the following countries: Algeria, Argentina, Brazil, Chile, China, Finland, France, Germany, Hungary, India, Indonesia, Japan, Kazakhstan, Mexico, Morocco, Netherlands, Nigeria, Norway, Pakistan, Poland, Russia, South Africa, Switzerland, United Kingdom, USA.
24. Project paper: Kazakhstan as a member of the Group of Governmental Experts: how the country can best contribute to make this UN process successful?
25. http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z100000243
26. http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z100000244
27. http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1100000416
28. http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z100000245
29. http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1100000405
30. http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z100000246
31. http://adilet.zan.kz/rus/docs/Z000000092
32. http://adilet.zan.kz/rus/docs/G1900000005
33. http://www.nuclear.kz/journal/vypusk-3-51-2019.html?lang=ru
34. Policy address to the Security Council by the President of the Republic of Kazakhstan, Nursultan Nazarbayev, entitled “Kazakhstan’s concept and vision for sustaining global partnerships for a secure, just and prosperous world” on the occasion of the start of Kazakhstan’s nonpermanent membership of the Security Council for 2017– 2018, S/2017/19.
35. Jake Sullivan, The World After Trump: How the System Can Endure? in Foreign Affairs, Volume 97, Number 2, March/April 2018, pp 10–20.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Величков К.С. ҚАЗАҚСТАННЫҢ ЯДРОЛЫҚ САЛАДАҒЫ ҚЫЗМЕТІН РЕТТЕУ ЖҮЙЕСІ СЫРТҚЫ САЯСИ АКТИВ СИЯҚТЫ. ҚР ҰЯО жаршысы. 2021;(3):21-28. https://doi.org/10.52676/1729-7885-2021-3-21-28
For citation:
Velichkov K. KAZAKHSTAN’S NUCLEAR GOVERNANCE AS A FOREIGN POLICY ASSET. NNC RK Bulletin. 2021;(3):21-28. https://doi.org/10.52676/1729-7885-2021-3-21-28